Gribskov akademi giver positive resultater

I 2016 etablerede vi Gribskov Akademi, som har til formål, at opkvalificere udvalgte elevernes faglige kompetencer indenfor matematik og dansk samt udvikle deres personlige og sociale kompetencer, så de oplever et større udbytte af deres skolegang samt gennemfører en ungdomsuddannelse. Nu har de første 35 elever fra Gribskov været igennem Akademiet og resultaterne er blevet fremlagt for børneudvalget. 85% af eleverne opnåede bedre faglige resultater og 78% af eleverne vurderer, at de er blevet bedre til at forstå, hvordan de lærer. Det er opnået på et forløb på bare fire uge i starten af skoleåret. Sideløbende har der været kompetenceudvikling for elevernes lærere, så eleverne fortsat kan understøttes i den gode udvikling tilbage i klassen.

”Det glæder mig, at vi med en relativ lille indsats kan rykke eleverne fagligt og personligt, så de får bedre forudsætninger for at afslutte deres 9. klasse samt påbegynde en ungdomsuddannelse. Da vi i fra nytgribskov i 2014 stillede forslag om at etablere Gribskov Akademi, var det med inspiration fra drengeakademiet og det er glædeligt at se, at vi også i Gribskov kan opnå gode resultater med denne indsats”, udtaler Sisse Krøll Willemoes, Sisse Krøll Willemoesnytgribskov.

Gribskov Akademi varetages af eksterne konsulenter sammen med nogle af de lærere, som har eleverne på deres lokale skole i Gribskov.

”Jeg så gerne, at Gribskovs lærere og pædagoger i højere grad varetager Gribskov Akademi i stedet for at købe ydelsen ude i byen. Herved vil vi sikre os, at de metoder og den viden, som bruges i Akademiet bliver i vores Folkeskoler og kommer flere elever til gode. Jeg håber derfor i den videre udvikling af Gribskov Akademi, at vi i højere grad kan uddanne et lokalt beredskab, som kan hjælpe elever, som har behov for et ekstra fagligt skub eller har brug for at genfinde motivationen i skolen” fortæller Sisse Krøll Willemoes

På børneudvalgsmødet mandag blev det besluttet, at administrationen skal følge op på, hvordan den positive udvikling, som eleverne oplevede i Gribskov kan fortsætte i deres videre skolegang samt hvordan vi sikre, at metoderne forankres i organisationen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *